Material utanför bloggen

Deviantart är nog en av de bästa konstnärs sidorna du kan vara inne på. Där finns en aktiv community och man behöver inte vara medlem själv för att ta del av informationen, inspirationen och alla bilder som finns på hemsidan. Dem har också en kategori där som heter "tutorials" och är precis som det låter, lektioner för olika saker. Jag kommer att posta upp länkar i alla olika kategorier på bloggen där jag anser att lektionen är väl anpassad och användbar för nybörjare som är nyfikna på olika saker.


Denna guide som jag postar här är en material guide på engelska:

http://browse.deviantart.com/resources/tutorials/tradart/drawing/miscellaneous/#/d1hfcaj



Den är relativt kort, enkel engelska och har ungefär samma kollektion av material som jag själv. Det som jag vill påminna om är att det är viktigt att ha bra kvalité på sina grejer, men att succesivt samla på sig med tiden och inte allt på en gång. Köp först basgrejer och träna med dem och vänj dig, och sedan utöka sortimentet.


Kommentera gärna detta inlägg om vad ni tycker om länkar från deviantart!
Kontakta mig om frågor på: [email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0